söndag 18 april 2010

Föreläsning


I går var jag på föreläsning av Lars Fält.Det var hundars språk och flockliv. Paul och killarna var på loppmarknad som föräldrarföreningen fixat. Hade varit kul att vara där men det är svårt att vara på två ställe. Föreläsningen verkade vara uppskattad av medlemmarna så det kändes bra. Tyvärr så hade ett av Lammen blivit bort stött av sin mamma och var svag när jag kom hem.Det händer alltid något när man är borta hela dagen känns det som.Tog in lammet och försökte nappa men tyvärr dog han under natten.Men inget regn utan solsken när jag vaknade tidigt i dag och gick ut till fåren hade min unga tacka fått ett lamm som var pigg och rask.


Hörde några rader på föreläsningen som satte sig

Detta är nog inte ordagrant vad som sas men det uttrycker lite hur jag tänker i avel.


Om alla i gruppen är lika riskerar gruppen att dö ut,om något i omvärlden förändras.

Sannolikheten att lyckas är större om det finns olika begåvningar i gruppen.

Så har man fått lära sig att tänka när man har genbanks djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar