måndag 19 juli 2010

koppel tvång


Hm jag brukar inte lägga mig i olika debatter som förekommer men jag kan inte låta bli. Jag står för min åsikt att jag kommer aldrig bara gå med mina hundar kopplade..inte i alla fall på faran egen mark.Passar det inte folk så får de plocka sin svamp i någon annans skog. Funderar på att sätta upp skylt varning för lös springande hundar i våran skog. Är så trött på att alla förföljer oss hund ägare.


läste detta i aftonbladet i dag. Fy och vara hund och alltid gå kopplad aldrig få springa fritt. Då tycker jag inte att man ska ha hund.........

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig,du har helt rätt.

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer helt och hållet! Klart hunden måste få springa lös i mellanåt annars skulle varken jag eller hunden vara lycklig!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Jag tror att dina hundar har ett toppen liv och visst måste man få ha hunden lös på egen mark. det borde vara upp till dig och ditt ansvar. Du får ju ha hunden lös på en tomt.

    Där jag bor är problemet mest att många av de som har hunden lös har dålig koll och ingen inkallning på hunden. Då blir hunden ett problem fast det är ägaren som är problemet. Har tex en tant som har en hanhund som är dum mot valpar och när King var liten sade jag till henne att jag inte ville att hennes hanhund(alltid lös=ingen koll) skulle rusa fram till min valp. Tanten tyckte att det var Ok om hennes hund fostrade min valp, men det tyckte inte jag och hon blev så sur och irriterad men hon tog tag i sin hund när vi kom i närheten...

    SvaraRadera
  4. det är kanske mera problem i stan?

    SvaraRadera
  5. Jordbruksverket brukar ju ha regler för allt möjligt, bla att hästar ska ha fri utevistelse, det borde väll snarare vara krav på att de hundar som kan och inte är en fara för allmänheten SKA springa mycket lösa;)
    /Sofia Sofalex

    SvaraRadera