lördag 27 juni 2009


I dag har jag varit duktig:)) Jag har klippt gräset i denna hetta.Blev faktiskt lite snurrig i bollen när jag klippt färdigt så det blev att dricka lite vatten. Nu lär det räcka ett tag då det ska bli varmt och då lär inte gräset växa så mycket.Hundarna har mest legat i skuggan och slappat. Fanta har varit ute en sväng på gräsmattan och det gick jätte bra. Nu är det bara Folke som inte gillar han.Johannes katt Billy har varit på vift och vi var ute över en timme och gick och kallade och lockade på alla sätt.Det var en ledsen och bekymrad Johannes som gick in och byggde lego.Vi har ju i minnet vad som hände Sotis .Men så nu i kväll satt Billy där på trappan och ville in.Johannes blev så glad.Fanta får nog faktiskt mest vara inne katt då det är så farligt för katter ute. Vi bor ju nära en stor väg också. Vi får se om det funkar och om Fanta nöjer sig med att bara vara ute när vi är ute. Vi har äntligen också fångat in Viktoria som varit på rymmen. Tur att man har fiskhåv storlek XL hemma.Inte för att jag har sett några så stora fiskar fångade här ,men den duger utmärkt att fånga höns och påfåglar i. Fast jag tror faktiskt att kalkonen Tord är för stor för att rymma i håven.En annan dag ska jag fota min kalkon som jag fick när jag fyllde 30 år,de som känner mig vet ju att det är ju ganska många år nu sedan det kalaset och kalkonen är GIGANTISK.Man undrar ju hur gammal en kalkon kan bli;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar