lördag 20 juni 2009

Påfågel jakt


ja här har det varit påfågel jakt.Det hela började med att jag i går förmiddag hör hur mina pärlhöns gapar och skriker på framsidan av huset,konstigt där ska inte de vara.Tittar ut och jo vist där är hela flocken lös.Hur kul som helst.Springer ner till voljären och upptäcker att en av korna gått rakt igenom nätet och sprungit runt i voljären där påfåglarna och pärlhönsen bor.Kvar i voljären står kungen(påfågel tuppen)silvia och Viktoria är borta(hönorna)Kungen stängdes in och killarna hjälpte mig att jaga in pärlhönsen som snart satt inom lås och bom också.Men silvia som jag såg lät sig inte fångas.Viktoria har inte syns till alls .I dag fick jag gillra en fälla med att sätta kungen i hundbur i voljär och lägga ut frukt.Och nu i em så hade Silvia äntligen gått in så jag kunde stänga dörren.Viktoria har jag tyvärr inte sett en skymt av sedan hon smet men jag hoppas att hon kommer tillbaka och att inte räven tar henne.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det så jättekul att ha djur!! Hoppas att Viktoria kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. ja i bland blir man så trött på allt....men jag är glad att ha en höna kvar i alla fall,hoppas ju så klart att den andra också kommer hem.

    SvaraRadera
  3. Letar efter Daniel...?

    Det är kul med lydnad! Platsläggningen är knepig, ska man ligga stilla sååå länge?, och att hålla i ngt utan att tugga!

    En tjej med labbe som gick på samma kurs tittade på en massa roliga klipp på YouTube på lydnadstävling och hon tyckte att det var bara att anmäla sig till en tävling! För många klipp var ifrån tävling och hundarna bara leker och springer omkring inne på plan! Kan nog vara rätt man måste våga prova... jag samlar mod och har som plan att öva lite varje dag och öva bort godiset på Fritt följ!
    Här lyser solen hoppas att den lyser hos dig också!

    SvaraRadera