måndag 29 juni 2009

Föreläsning


I kväll var jag på Blekinge Kennel kubbens föreläsning om allergier på hund.Det var Susanne Åhman som höll i föredraget. Det är ju konstigt att inte fler tar tillfället i akt och åker och lyssnar.Det var ett mycket bra föreläsning där man gick igenom olika typer av allergier och även demodikos.Man gick även igenom arv och miljö,avel och rekommendationer och avel och tankar och med att vi inte var så många så kunde man fråga mycket och det gav jätte mycket.

I dag har det varit olidligt varm måste jag erkänna.inte mycket har blivit gjort,Folke mår inte så jätte bra i värmen och ligger mest och sover. Det märks att han börjar bli gammal.Jag önskar ju så klart att jag ska få ha kvar han länge till så vi tar det lugnt när det är så här varmt.

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt att vara en tjusig herre i värmen. Pompe ligger också och dåsar, ser stel ute när han rör sig men på morgonen eler kvällen när det är svalare så är han mer som sitt vanliga gamla jag, igen. Om jag minns rätt så är dom väl ganska jämngamla? Pompe fyllde 9 i maj.

    Skönt att du lyckade fånga in Viktoria igen, det verkar som om du verkligen har huset fullt!!!!
    Ha' det bra i värmen!

    SvaraRadera