fredag 22 januari 2010

Frö


I dag kom mina frö påsar. Oj så många. Har beställt blomman för dagen i olika färger,tomat supersweet,pumpor,banan paprika,gurka suyo long,gurkmelon, chilipeppar Yellow wax hot,palettblad i olika färger och en vacker hängpetunia i rosa och lime grönt.Har aldrig testat att sätta petunior innan. Vi får väll se om jag klarar alla fröer:)) Och något som var kul var att jag fick en bonus frö påse gratis. När jag läste på påsen så stod det Tuppkam empress.Vad det är för blomma har jag ingen aning om men namnet var ju passande till mig:))

2 kommentarer:

  1. Jeg fikk også mine frø i dag, pluss en pose Tuppkam. Har prøvd å goggle på navnet og fant inget.
    MEN hvor ble jeg besviken, nesten alle frø jeg har kjøpt er gamle, siste odling 2010 og jeg som hadde tenkt å ikke så alle i år.
    Kommer ikke til å handle der mere.

    SvaraRadera
  2. jag hade lite olika bäst datum på mina 2010.2011 och 2012 och även några påsar där det inte står något alls.kan hålla med om att det är dåligt att vissa säljs med kort datum...

    SvaraRadera