torsdag 7 januari 2010

full rulle











I går var det full rulle. Jag var ledig hela dagen och passade på att städa ut julen klart. Ska jobba helgen så det gäller på att göra det innan.Efter startandet så gick vi alla ut och busade i snön. Kitty och Missy har verkligen funnit varandra. De springer och leker tafatt när de är ute och har så roligt. Robin har ju ett himla göre att försöka valla i hop dem alla .Han tycker väll att Missy är helt ok om hon bara inte pussar han i ansiktet vilket hon vill så gärna göra för att vara till lags. Skrållan är en sur kärring som styr med järnhand men som låter mest har Missy kommit på , så att kiva med henne det är kul!!! Ebba och Missy busar så att man i bland får dela på dem för att de ska lugna ner sig, men det går bättre och bättre.Det är gott gry i den lilla Ebba.




En lite mus som var ute och sprang på baksidan gick ett grymt öde till mötes. Djur vän som man är så försökte jag rädda den lilla men när jag fick bort hundarna så var det bara halva musen kvar.Någon hade svalt huvudet och någon hade svalt mellan delen. Stackare!!




Katten Fanta mådde bättre i går men hade kissat ner hela toaletten ,så det blev sanering där inne.




Vid middags tid var vi på djursjukhuset för andra sprutan rabies till Missy. Hon är lite små skygg mot folk så nu får vi ut lite mera och träna. Hon har ett super minne för hon kommer i hår alla som han har träffat och visar då med en gång att dig känner jag.




På kvällen var Missy ,jag,Lise-Lotte och en av setter tjejerna på Hässleholms gården och gick en runda.Tanken var att vi skulle möta massa folk och joggare som vi brukar men jag vet inte om folk har blivit lata efter jul för vi träffade en på hela rundan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar