fredag 1 januari 2010

Nytt år
















Så är det ett nytt år. Var tar tiden vägen...År 2009 har varit ett bra år. Tog ut den sista ledigheten på Viktor och Johannes + min vanliga semester så jag var ledig 5 veckor på sommaren .Det var härligt att vara hemma med killarna och hundarna. Det var en underbar sommar med mycket skratt och goda vänner. Mindre kul under året var ju att jag fick någon sjukdom på hela kanin besättningen ,så att jag var tvungen att avliva alla .Hur många räknade jag aldrig men jag hade säkert runt 40 med alla ungar. Det vill jag då aldrig vara med om fler gånger. Sanera hela kaninstallet i flera omgångar....nä fy katten.





En kull valpar som blev en valp ,lilla Ebba. En riktig liten pärla som är så go.





Fick besked om att man vet inte riktigt hur länge Robin håller i sina onda ben och medicin till han. Vilket gjorde att vi skaffade underbara Missy som förgyllt vår vardag.





Paul som blev sjuk i oktober månad och var sjuk ut i November var inte heller så kul. Man konstaterade att det inte var svin influensan i alla fall. Men det har också gått,mycket tack vare snälla släktingar som ställt upp att hjälpa till med barnpassning och skötsel av kor.





Jag har ju även knäckt den svåra nöten hur man somnar på kvällarna. Efter att i flera år haft svårt att somna och sova över huvudtaget så äntligen:)) Ljudbok....efter 3 kapitel så sover jag som en stock:))





Nyårs afton var vi i Vanneberga och firade.Hundarna fick stanna hemma ,för här smäller det inte . God mat och god dricka fick vi hos Gunilla och familj. Lite kul var att det fanns glitter i cidern. Viggo och Alva tyckte att det smällde för mycket och det kan man ju hålla med om. De nya lycktorna som flög som luftballonger som många köpte var otroligt vackert när man tittade upp i himlen och såg massor flyga omkring där.

1 kommentar: