lördag 4 juli 2009

Selkirk Rex


I dag har jag varit med min kompis Lina och tittat på raskatter. Det fanns två sorter där vi var och tittade.Det var Selkirk rex och La Perm.Vad jag förstod är det ganska nya raser och de var så vackra.Bäst tyckte jag om La Perm. Trevliga och nyfikna katter var det. De ska även vara allergi vänliga.Och vilka färger det fanns:)En var samma färg som min Fanta men det fanns även bruna som påminde om havanna färgen på kaniner. De hade gjort väldigt vacker för sina katter också.Hela baksidan var inhägnad med katt säkert staket och en underbar trädgård som de kunde vara ute i hur mycket de ville. De som jag känt som haft raskatter har ju alltid haft sina katter inne och det har jag känt att det faktiskt är synd om katter som aldrig får gå ut....jag kan ju erkänna att ska jag ha en raskatt någon gång så blir det nog en La Perm:))

Min solbränna är INTE bra.......på morgonen så kunde jag knappt gå upp ur sängen.skinnet på benen hade krympt minst två storlekar och det gjorde så ont . Ikväll är det bättre men jag ser att det blivit blåsor ...

2 kommentarer:

  1. Men Anna, det är bätre att du jobbar så slipper du bränna dig!!
    Saknar dig på jobbet, men förstår att du tycker det är skönt att vara hemma.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig!
    På apoteket finns det ett slags kyl balsam, "efter sol" som svalkar och fuktar, funkar bra tycker jag. Annars ska typ alvedon hjälpa mot smärtan.

    Katter är också fina jag gillar Bengal, ser ut som leoparder.
    Krya på dig!

    SvaraRadera