tisdag 6 oktober 2009

Höns







I går hade Viggo jag en sån där jätte bra dag. Allt bara flöt på. Vi flyttade in all höns,pärlhöns och på fåglar till det rena ljusa stallet som är varmare om vintern. Måste säga själv att det blev så fin.



Hönsen är så roliga .först blev de så upprörda över att jag var tvungen att plocka ihop dem i en låda för flyttens skull. Men de lugnade snabbt ner sig igen som tur var.



Om ni undrar över grävlingen så efter 3 timmar så fick vi ut han typ vid 2 på natten med hjälp av en skyffel.Som tur var han inte så arg. Han såg nästan lite lättad ut att få slippa ut och slippa de hemska hundarna som från början jagat in han genom katt luckan. Stackare...Nös gjorde den stackaren också så skitigt och dammigt hade jag tydligen också nere i källaren.
Ebba mår toppen och växer bra:))

1 kommentar:

  1. Det händer alltid en massa spännande hemma hos dig! Kitty är riktigt duktig tycker jag, vågar berätta att det är en grävling i huset.

    Imorgon ska mina barn på Arla-utflykt till en bondgård, jag får följa med! Det ska bli kul!!!
    Skönt att mor & dotter mår bra!

    SvaraRadera