måndag 19 oktober 2009

tandvård


I dag har vi haft tandvård. Tycker det är viktigt att våra vänner ser ok ut i munnen.Folke har alla sina tänder kvar trots att han blir 11 år i december. Fick beröm i Tollarp för skrållans fina tänder.Folke har haft problem med sitt tandkött ,men nu kör jag en alovera variant ett gel som man smörjer in tandköttet. Det funkar jätte bra. Plaque of är ju också bra.Det allra bästa är märgbenen som min hundar får varje vecka.Tand krämen är en alovera den också som löser upp tandstenen och gör så att det lossnar när de tuggar på märgbenen. Paul börjar bli bättre men det tar tid. Han fick ju fel medicin av den första doktorn..

1 kommentar:

  1. Tänkte du kunde komma hit och borsta tänderna på mina hundar också!!
    Om jag sitter på dem, kan du borsta;))
    Fast trots att jag inte borstar är deras tänder ok, tack vare märgbenen. Men inte så fina som Skrållans....

    SvaraRadera