torsdag 20 augusti 2009

HD


Förra veckan var jag hos veterinären i näsum med Kitty och Folke.Folke börjar ju bli lite till åren och har haft lite problem med munnen.Alla tänder är hela och rena men i bland blir han röd och ful på tandköttet. Nu på efter kontrollen så var han nästan helt ok i munnen och det känns skönt. Kitty röntgades och plåtarna såg ok ut när vi tittade men Lena sa att det kunde vara B eller C.Det där C satte sig som en tagg i hjärtat....med min vanliga tur så var jag säker på att få ett C och hade nästan helt bestämt mig för att lägga allt på hyllan.Det har varit en lite tung vår/sommar med Robin som har ont i sin bakända och nu mera går på metacam och vem vet hur länge det hjälper...nya inköpta avelskaniner som hade en otrevlig sjukdom med sig och smittade ner ALLA mina kaniner som fick avlivas. Men nu känns det lite som turen vänt:))i dag stod Kittys HD resultat på skk och det var B.

Har sanerat mitt kaninstall som nu mera lukta simhall av all klorin och har varit och tittat ut lite nya kaniner.Efter regn kommer solsken.Och här kommer en liten bild på en kanin fröken som ska flytta hem till mig.

1 kommentar:

  1. Grattis Kitty!!!!!

    Trist med kaninerna men nu kankse det har vänt? Påfågelskyckling, bra höfter och valpar på G? & en väldigt söt kanin!

    Håller tummarna!

    SvaraRadera