torsdag 20 augusti 2009

varmt







I dag blev det en trevlig och härlig höst dag.I morse när jag vaknade så kom jag på att alla tre grabbarna var på skola och dagis. Så skönt att kunna ta hundarna ut på lång runda,utan att behöva ordna barnvakt .Vi slog en pling till våra favorit vänner setter tjejerna som behövde ut och busa innan de ska badas och fönas inför helgens utställning. Kitty hittade så klart något geggit illa luktande som hon bara måste rulla sig i så hon får också en dusch i kväll.Det blev ganska varmt under rundan men det märktes inte på tjejerna som sprang runt och hade kul.Robin fick stanna hemma då han har ont i ett ben som han sträckte sig i går kväll.Han jobbar just nu som vakthund och han tar det arbetet på fullaste allvar och tycker det är skit kul att hänga med upp på sågen mitt i natten när det ska bytas i trycken.Det har ju varit massor av inbrott här om kring så nu är man ju väldigt noga med att låsa in både djur och saker. Vi har som tur inte än haft besök av tjuvar ,men man känner sig inte riktigt säker då det är nära det görs inbrott.Vi såg en orm på vår runda men vi får nog läsa på om ormar för viste inte riktigt vad det var för sort.

2 kommentarer:

  1. Snok den har gula prickar. Även om den inte är giftig så är nog inte ett bett så kul.
    Bada och föna en setter, låter som om det tar en stund? Skönt med gårdshund, behöver knappt ens badas, förutom om den rullat i ngt äckligt! Stackars dig, det är inte kul när det händer!

    SvaraRadera
  2. Japp att fixa till settrarna tar en stund. Men idag hade jag bara 2 som skulle bli fina, så det var inte så farligt.
    Bra du väckte mig i morse Anna annars hade inget blivit gjort. Vi åker 8 i morgon bitti och ännu har jag inte packat, och bestämt vilka kläder jag ska ha..........
    Kram, och tack för en härlig dag!

    SvaraRadera