måndag 16 november 2009

Måndag







I söndags var jag hos Marie och hämtade en ny lejonhane. Han är så söt. Hoppas att det ska bli fina avkommor efter han till sammans med mina honor. Ska fixa bilder på de kaniner som inte ligger på min sida men ni kan få se Yaki här i bloggen så länge. har lånat in 2 kaniner av Lina för mitt lilla projekt med pälstyper på lejonen och en av honorna är bara så omöjlig. jag har höga burar och hon har suttit i hop med en hane och nu när hon började bli tjock så fick hon en egen bur.Gissa om jag nästa fick panik när kaninen är borta och jag ser tussar på golvet och blod...Jag var helt säker på att katten Fanta varit inne och tagit kaninen ,¨då jag förstod att hon hoppat ur buren. Får sen syn på att hon byggt ett jätte bo i ena hörnan på cement golvet. Hon har flyttat ett helt lass med hö och halm från andra sidan stallet och byggt ett jätte fint bo. I boet låg det ett gäng ungar. Så duktig!!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, det är säkert trevligt att vara avelshane på Kråkeberga!!!

    SvaraRadera
  2. Ungarna ser inte mycket ut för världen när de är så här små. Sån tur mamma kanin har haft. Katten kunde ju mycket väl fått sig ett skrovmål.

    SvaraRadera